تولد سونیک مبارک! (البته پساپس :| ) - 2

تبلیغات
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
تاپيکهاي مهم
قوانین فروم آپلود سنتر طراح قالب انجمن
طراح قالب انجمن طراح قالب انجمن طراح قالب انجمن
طراح قالب انجمن طراح قالب انجمن طراح قالب انجمن
  • نمایش پاسخ ها
  • چت روم فروم
  • صفحه دلخواه
ارسال پاسخ جديد

آفلاین



طرفدار سونیکی


ارسال ها : 4
عضويت : 24 /2 /1398
محل زندگي : esf

تشکرها : 7


نمايش پروفايل کاربر ارسال پيام خصوصي
پاسخ : 9 RE تولد سونیک مبارک! (البته پساپس :| )

زمانی که برای اولین بار ظروف یکبار مصرف وارد بازارها شدند، همه نفس راحتی کشیدند و به خود وعده زندگی سالم‌تر و البته راحت‌تری دادند. در حال حاضر سا‌ل‌هاست که این ظروف حتی در نذری‌ها و سفره‌های ما جای خود را باز کرده‌اند و از زمانی که نذری در سینی‌ها و ظروف فلزی در بین مردم پخش می‌شد زمان زیادی گذشته ‌است.

مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف

1- دارای مقاومت به مواد الکلی

۲- صرف انرژی کمتر برای تولید

۳- قابلیت شکل پذیری بالا با گستردگی متفاوت خواص فیزیکی

۴- طرح پذیری

۵- شفاف بودن

ظرف یکبار مصرف

قیمت روز نایلکس

سفره یکبار مصرف

کیسه زیپ دار کوچک

مناسب بودن پلاستیک ها در کاربردهاى غذایى :

تمامى پلیمرها از نوع دست اول تا آنهایى که بازیافتى بوده و همچنین ظروف پلاستیکى حتماً باید قبل از استفاده در صنعت غذایى تحت آزمون Food grade قرار بگیرند. این آزمون تحت استانداردهاى اتحادیه اروپا (EEC) و آمریکایى (FDA) انجام مى شود. با انجام آزمون هایى که در اداره کل آزمایشگاه هاى کنترل غذا و دارو نیز قابل اجرا هستند میزان مهاجرت مواد سازنده پلیمرها به سمت مواد غذایى مشابه سنجیده مى شود. در واقع وزارت بهداشت مقاومت و میزان مهاجرت مواد سازنده پلیمرها را در حلال ها یا محلول هاى مشابه مواد غذایى مى سنجد.

سینی پلاستیکی شیرینی

لیوان کاغذی

نارگستر

ظرف پلاستیکی درب دار

ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را داخل ماکروفر قرار ندهید :

از ظروف پلاستیکی در ماکروویو استفاده نکنید به خصوص غذاهای حاوی روغن و چربی ، چون گرما و پلاستیک و روغن با هم ترکیب شده ، که نتیجه ی آن تولید سم دیوکسین است ( از ظروف پیرکس و چینی استفاده کنید).

برای نوشیدنی‌های گرم از لیوان‌های کاغذی یا ظروف پلی استایرنی سفید رنگ و برای نوشیدنی‌‌های سرد از ظروف پلی استایرنی بی‌رنگ و شفاف استفاده کنید

گلدان یکبار مصرف

لیوان یکبار مصرف شفاف

ظروف یکبار مصرف گیاهی

لیوان کاغذی

ظروف پلی استایرن چیست؟

پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد که برای ساخت فنجان، بشقاب، کاسه، ظروف غذای بیرون بر و غیره مورد استفاده قرار می­گیرد. این ماده به دلیل وزن سبکی که دارد که ۹۵% آن را هوا تشکیل داده شناخته شده می‌باشد. در حقیقت در گذشته نه چندان دور، لیوان‌هایی‌ از جنس پلی‌استایرن بهترین روش برای نوشیدن مایعات گرم محسوب می شد. پلی‌استایرن۳۰ سال پیش به عنوان یک عایق ارزان و عالی برای نگه داشتن قهوه داغ مورد استفاده قرار می­گرفت. لیکن از این ماده بعدها در ظروف یکبار مصرف نیز مورد استفاده قرار گرفت

لیوان یکبار مصرف

ظروف بسته بندی

ظروف بسته بندی مرغ

ظروف یکبار مصرف گیاهی چیست؟

ظروف یکبار مصرف گیاهی از نشاسته وذرت ساخته شده‌ا‌ند و همانند ظروف بامبو دوستدار محیط زیست می باشند. در شرایط مناسب (دما، رطوبت و حضور میکروب ها)، محصولات به زیست تا ۶ ماه در طبیعت تجزیه می شوند. این محصولات تبدیل به هوموس‌های غیر سمی شده که می‌توان از آن‌ها به عنوان کود استفاده شود. ظروف یکبار مصرف گیاهی به زیست از نشاسته ذرت ساخته می‌شوند و در نهایت در دستگاه‌های مختلف فرمینگ تبدیل به ظروف گیاهی در اشکال مختلف می‌شوند


سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 15:19
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش

آفلاین



طرفدار سونیکی


ارسال ها : 4
عضويت : 24 /2 /1398
محل زندگي : esf

تشکرها : 7


نمايش پروفايل کاربر ارسال پيام خصوصي
پاسخ : 10 RE تولد سونیک مبارک! (البته پساپس :| )

زمانی که برای اولین بار ظروف یکبار مصرف وارد بازارها شدند، همه نفس راحتی کشیدند و به خود وعده زندگی سالم‌تر و البته راحت‌تری دادند. در حال حاضر سا‌ل‌هاست که این ظروف حتی در نذری‌ها و سفره‌های ما جای خود را باز کرده‌اند و از زمانی که نذری در سینی‌ها و ظروف فلزی در بین مردم پخش می‌شد زمان زیادی گذشته ‌است.

مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف

1- دارای مقاومت به مواد الکلی

۲- صرف انرژی کمتر برای تولید

۳- قابلیت شکل پذیری بالا با گستردگی متفاوت خواص فیزیکی

۴- طرح پذیری

۵- شفاف بودن

ظرف یکبار مصرف

قیمت روز نایلکس

سفره یکبار مصرف

کیسه زیپ دار کوچک

مناسب بودن پلاستیک ها در کاربردهاى غذایى :

تمامى پلیمرها از نوع دست اول تا آنهایى که بازیافتى بوده و همچنین ظروف پلاستیکى حتماً باید قبل از استفاده در صنعت غذایى تحت آزمون Food grade قرار بگیرند. این آزمون تحت استانداردهاى اتحادیه اروپا (EEC) و آمریکایى (FDA) انجام مى شود. با انجام آزمون هایى که در اداره کل آزمایشگاه هاى کنترل غذا و دارو نیز قابل اجرا هستند میزان مهاجرت مواد سازنده پلیمرها به سمت مواد غذایى مشابه سنجیده مى شود. در واقع وزارت بهداشت مقاومت و میزان مهاجرت مواد سازنده پلیمرها را در حلال ها یا محلول هاى مشابه مواد غذایى مى سنجد.

سینی پلاستیکی شیرینی

لیوان کاغذی

نارگستر

ظرف پلاستیکی درب دار

ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را داخل ماکروفر قرار ندهید :

از ظروف پلاستیکی در ماکروویو استفاده نکنید به خصوص غذاهای حاوی روغن و چربی ، چون گرما و پلاستیک و روغن با هم ترکیب شده ، که نتیجه ی آن تولید سم دیوکسین است ( از ظروف پیرکس و چینی استفاده کنید).

برای نوشیدنی‌های گرم از لیوان‌های کاغذی یا ظروف پلی استایرنی سفید رنگ و برای نوشیدنی‌‌های سرد از ظروف پلی استایرنی بی‌رنگ و شفاف استفاده کنید

گلدان یکبار مصرف

لیوان یکبار مصرف شفاف

ظروف یکبار مصرف گیاهی

لیوان کاغذی

ظروف پلی استایرن چیست؟

پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد که برای ساخت فنجان، بشقاب، کاسه، ظروف غذای بیرون بر و غیره مورد استفاده قرار می­گیرد. این ماده به دلیل وزن سبکی که دارد که ۹۵% آن را هوا تشکیل داده شناخته شده می‌باشد. در حقیقت در گذشته نه چندان دور، لیوان‌هایی‌ از جنس پلی‌استایرن بهترین روش برای نوشیدن مایعات گرم محسوب می شد. پلی‌استایرن۳۰ سال پیش به عنوان یک عایق ارزان و عالی برای نگه داشتن قهوه داغ مورد استفاده قرار می­گرفت. لیکن از این ماده بعدها در ظروف یکبار مصرف نیز مورد استفاده قرار گرفت

لیوان یکبار مصرف

ظروف بسته بندی

ظروف بسته بندی مرغ

ظروف یکبار مصرف گیاهی چیست؟

ظروف یکبار مصرف گیاهی از نشاسته وذرت ساخته شده‌ا‌ند و همانند ظروف بامبو دوستدار محیط زیست می باشند. در شرایط مناسب (دما، رطوبت و حضور میکروب ها)، محصولات به زیست تا ۶ ماه در طبیعت تجزیه می شوند. این محصولات تبدیل به هوموس‌های غیر سمی شده که می‌توان از آن‌ها به عنوان کود استفاده شود. ظروف یکبار مصرف گیاهی به زیست از نشاسته ذرت ساخته می‌شوند و در نهایت در دستگاه‌های مختلف فرمینگ تبدیل به ظروف گیاهی در اشکال مختلف می‌شوند


سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 15:19
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش

آفلاین



طرفدار سونیکی


ارسال ها : 2
عضويت : 30 /2 /1398

تشکرها : 5


نمايش پروفايل کاربر ارسال پيام خصوصي
پاسخ : 11 RE تولد سونیک مبارک! (البته پساپس :| )

هُتِل یا مهمانخانه[۱] نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده می‌شود. هتل‌ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند و بیشتر مورد استفادهٔ مسافران و گردشگران قرار می‌گیرند. هتل‌ها دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق می‌رسد. علاوه بر اتاق‌ها و سوئیت‌های اقامتی، هتل‌ها دارای امکانات جنبی گوناگونی هستند. رستوران، استخر شنا، کافی شاپ و سالن اجتماعات نمونه‌هایی از امکانات هتل‌ها هستند.

معمولاً مشتریان هتل در اتاق‌ها و سوئیت‌هایی که دارای تخت خواب، توالت و حمام مجزا هستند ساکن می‌شوند. اتاقهای یک تخته و دوتخته مشتریان بیشتری دارند.

هتل hotel از واژه فرانسوی hôtel گرفته شده‌است که خود برگرفته از hôte به معنای میزبان است. hôtel در فرانسه اشاره به ساختمانی می‌کند که بازدیدکننده زیادی داشته باشد. اما با ورود این واژه به زبان انگلیسی و سپس گسترش آن به سایر زبان‌ها، معنای کاربردی هتل دگرگون شده و امروزه به نوع خاصی از مکانهای اقامتی برای مسافران اطلاق می‌شود

پیشینه در ایران

آثار بدست آمده در تپه‌های باستانی و دیگر جاهای فلات ایران حاکی از آن است، که رفت‌وآمد از دیرباز میان اقوام پیش از تاریخ وجود داشته و بر اثر همین تعامل و رفت‌وآمدها، خصوصیات فرهنگها از یک تمدن به تمدن دیگر منتقل می‌شده در دوران حکومت عیلامیان د تأسیساتی برای استراحت و رفاه حال آنان وجود داشته که بعدها بر اثر حملات آشوریان از بین رفته. در بررسیهای دقیق و مستندی که از دوره مادها به عمل آمده بناها و تأسیسات عام‌المنفعه برای مسافران وجود نداشته. اما در زمان حکومت هخامنشیان و به‌قدرت رسیدن شاه کوروش بزرگ، از جمله اقدامات او، ساختن جاده‌هایی ارتباطی که باقی‌مانده از زمان مادها بود را گسترش داد، ساخت و ساز علی‌الخصوص تأسیسات عام‌المنفعه که بنوعی با مسافر در ارتباط بود همانند آب انبار، کاروانسرا، میل راهنما و…رایج گردید.

هرودت تاریخ‌نویس یونانی در این باره می‌گوید: داریوش کبیر برای رفاه حال مسافران که از این مسیرها عبور می‌کردند ایستگاه‌هایی که باید آن را هسته اولیه واحدهای اقامتی بحساب بیاوریم تأسیس کرد به‌طوری‌که در ۵ کیلومتر ۲ کاروانسرا ایجاد کرد در این کاروانسراها چاپارهای هخامنشی حضور داشتند تا نامه‌های دیوانی و دولتی را سریع به مقصد برساند.

از جمله اقدامات دولت سلوکیان نیز می‌توان به گسترش راه‌ها، جاده‌ها و تأسیس بناهایی همچون کاروانسرا اشاره کرد. امپراطوری اشکانیان نیز در کنار مسیر جاده ابریشم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود منزل‌گاه‌ها وکاروانسراهایی بنا کردند.

در زمان ساسانیان نیز به ویژه در کنار مسیرهای تجاری تأسیسات عام‌المنفعه برای رفاه بیشتر مسافرها ایجاد گردید که کاروانسرای جنوب فیروزآباد فارس و کاروانسرای دروازه گچ اشاره کرد.

جستارهای وابسته

فهرست مکان‌های اقامتی

متل

هتل آپارتمان

مسافرخانه

ریوکان

مهمانسرا

شبانه‌روزی

بد اند برک‌فست

رده‌ها: هتل‌ها اقامتگاه‌های گردشگری ساختمان‌ها و سازه‌ها بر پایه نوع شغل ‌های مهمان‌یاری فناوری مسافرتی

رزرو هتل در اصفهان

اتاق دو تخته اصفهان

اتاق سه تخته هتل اصفهان

رستوران بام اصفهان

سفره خانه در اصفهان

سالن همایش اصفهان

کافی شاپ اصفهان

بهترین هتل اصفهان از نظر مردم

عمارت هشت بهشت

هتل ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند. این کیفیت بر اساس مشخصه هایی نظیر خدمات رستوران هتل، تفریحات‏، چشم انداز اتاق ها، امکانات و سایز اتاق ها، داشتن اسپا و خدمات ورزشی، موقعیت مکانی و موارد این چنینی ارزیابی می شود.

مثلا ‏هتل یک ستاره ای که آسانسور ندارد. شاید همین کمبود باعث شود این هتل هیچوقت به درجه بالاتری نرسد. برای رسیدن به درجه بالاتر ‏همیشه عناصری به عنوان موارد اولیه باید وجود داشته باشد. برای اینکه بدانید تفاوت بین ستاره های هتل ها در چیست، به برخی ‏امکانات اولیه مورد نیاز برای هر تعداد ستاره اشاره می کنیم:‏

هتل های ۲ ستاره

هتل های دو ستاره معمولا مخصوص افرادی طراحی می شوند که نگران هزینه های اقامتشان هستند، به همین دلیل برخی از ‏امکانات اولیه در این هتل ها محدود می شود تا بتوانند قیمت ها را کاهش دهند، اما این خدمات و امکانات با هزینه جداگانه و به ‏درخواست میهمانان ارائه می گردد.‏

هتل های دو ستاره معمولا دو الی چهار طبقه هستند، در نزدیکی جاذبه های ارزان قیمت قرار می گیرند، امکانات داخل اتاق ها ‏ تمیز هستند اما لوکس و گران قیمت نیستند و اولیه ترین امکانات در آنها در نظر گرفته می شود. بیشتر هتل های دو ستاره ‏رستوران ندارند اما معمولا در جایی قرار می گیرند که اطراف آن رستوران هایی با قیمت مناسب پیدا می شود.‏ ‏ ‏ ‏

هتل های ۳ ستاره

این هتل ها معمولا فضای بزرگتر و لابی شیک تر و مجهزتری نسبت به هتل های دو ستاره دارند. در هتل های سه ستاره معمولا ‏شخصی برای حمل چمدان های مسافران وجود ندارد. این هتل ها معمولا فاصله زیادی تا مراکز خرید منطقه یا جاذبه های ‏گردشگری گران قیمت ندارند. رستوران هتل های سه ستاره،در سطح متوسط است .

در این هتل ها صبحانه به ‏صورت بوفه سرو می گردد و در برخی از هتل های سه ستاره، ناهار و شام نیز در هتل سرو می گردد که باید با پرداخت هزینه ‏جداگانه از این امکانات استفاده کرد. خدماتی که در اتاق ها ارائه می گردد متفاوت است، در برخی هتل های سه ستاره شاید تا ‏زمانی که نوشته ” لطفا اتاق را تمیز کنید ” روی در قرار داده نشود کسی برای تمیز کردن اتاقها نیاید. باشگاه ورزشی و استخر از ‏امکاناتی است که برخی از هتل های سه ستاره دارند اما هیچ بایدی در وجود داشتن این امکانات در این هتل ها وجود ندارد.‏ ‏ ‏ ‏

هتل های ۴ ستاره

هتل های چهارستاره معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند. کارکنان این هتل ها آموزش های بیشتر و سخت تری نسبت به هتل ‏های درجه پایین تر می بینند و تامین راحتی و آسودگی میهمانان، هدف اصلی کارکنان آنها می باشد. در این هتل ها فردی برای ‏حمل کردن چمدان های مسافران مشخص شده است و آنها را تا اتاقهایشان همراهی می کند. امکانات اتاق ها از نور اتاق گرفته تا ‏فضا و مبلمان باید از درجه متوسط، بالاتر باشند.

ستوران هتل ها معمولا خدمات بیشتر و منوهای متنوع تری ارائه می ‏کنند. خدمات تمیز کردن اتاق ها در هر ساعت از روز که مسافر بخواهد صورت می گیرد. پارکینگ نیز معمولا در این هتل ها ‏وجود دارد. اغلب هتل های چهار ستاره دارای امکانات ورزشی و یک استخر هستند. لابی هتل های چهار ستاره فضای بزرگتر و ‏مبلمان بیشتری برای نشستن دارد. ‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

هتل های ۵ ستاره ‏

این نوع هتل ها در ردیف اول قرار دارند . قوانین و استاندارد مربوط به هتل های پنج ستاره و کیفیت آن، همواره باید ثابت نگه داشته ‏شود . هتل های پنج ستاره باید بهترین خدمات و امکانات را داشته باشند. این هتل ها فضای بزرگی دارند ، اتاق های متنوع با ‏امکانات متفاوتی نیز در آنها موجود می باشد. لابی این هتل ها بسیار بزرگ و لوکس طراحی می شود ، موقعیت آنها نیز ‏متغیر است، اما هتل های پنج ستاره نامدار معمولا در مرکز شهر قرار دارند تا دسترسی به بسیاری از اماکن دیدنی شهر راحت تر ‏امکان پذیر باشد.

اتاق های این گونه هتل ها دارای باکیفیت ترین مبلمان و تختخواب هستند، حتی ملحفه های موجود در اتاق ها نیز در امتیاز ستاره ‏هتل نقش دارند. این هتل ها باید نهایت امکانات را داشته باشند که اغلب شامل وجود ‏VCR‏ ، لوازم بهداشتی با کیفیت ، دستگاه ‏پخش کننده ‏CD‏ و ‏DVD‏ ، مینی بار و سایر امکانات اولیه اتاق ها نظیر حمام مجهز به سشوار ، حوله ، دمپایی ، خط تلفن ، ‏تلویزیون و … می باشند.

خدمات تمیز کردن اتاق ها به صورت ۲۴ ساعته ارائه می شود. هتل های پنج ستاره معمولا باید امکانات ‏ورزشی ، پارکینگ ، خدمات نگهبانی و استخر داشته باشند. اغلب هتل های پنج ستاره دارای سه رستوران مجزا با غذاهای متنوع ‏می باشند. تعداد اتاق های این هتل ها باید بالای ۱۰۰ عدد باشد.کارکنان در هتل ۵ ستاره بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباسهای شیک، مؤدب، آگاه، کارآمد و با روابط عمومی خوب ، نسبت ‏به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیارعالی سرویس می دهند . دارا بودن مدیر حرفه ای و متخصص ، سازگاری و هماهنگی ‏سرویس ها ، تداوم نگهدارى و خانه داری بی عیب و نقص، اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه ۵ ستاره می باشند .

رتبه بندی هتل های ایران و جهان بر چه اساسی است؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

رتبه بندی هتل ها بر چه اساسی است؟ سوالی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد. اما معنای واقعی ستاره هایی که به هتل ها می دهد و نحوه دادن آنها چگونه است؟ تفاوت هتل ۵ ستاره و هتل ۲ ستاره در چه چیزهایی است؟ تمام این سوالات و موارد مسابه آن در دسته دانستنی هایی قرار می گیرد که باید در انتخاب هتل برای اقامت خود به آن توجه داشته باشید. بطور خلاصه باید چنین گفت که بر اساس نظریه هتل داری ۳۰ روش مختلف برای دسته بندی هتل ها در دنیا وجو دارد و شناخته شده ترین آنها سیستم ستاره دهی بر اساس کیفیت خدمات است. در ادامه این مقاله علاوه بر توضیح رتبه بندی هتل های ایران با معرفی مفهوم و نحوه اخذ ستاره ها با ما همراه باشید. در ادامه به طور کامل در مورد مسائل زیر توضیح می دهیم:

رتبه بندی هتل ها از کجا آغاز شد؟

ستاره هتل ها بر چه اساسی است؟

هدف از رتبه بندی هتل ها چیست؟

معیارهای رتبه بندی هتل ها

انواع هتل ها بر اساس تعداد ستاره

رتبه بندی هتل های ایران

رتبه بندی هتل ها از کجا آغاز شد؟

به عنوان مروری بر تاریخچه رتبه بندی هتل ها باید به سال های ۱۹۷۹ برگردیم که رتبه بندی برای اولین بار در کشور های آلمان و اتریش صورت می گرفت. طبقه بندی رسمی اما توسط انجمن رستوران و هتل های آلمان که با نام DEHOGA شناخته می شود؛ آغاز شد. این دسته بندی بصورت رسمی در سال ۱۹۹۶ به کار گرفته شد و معیار اصلی رتبه بندی در بیش از ۸۰ درصد هتل های دنیا شد.

ستاره هتل ها بر چه اساسی است؟

پیش از پاسخ به این سوتال بد نیست بدانید که برای رتبه بندی هتل ها ۳۰ روش مختلف وجود دارد که البته معیار بین المللی در سیستم دسته بندی هتل ها؛ استفاده از ستاره برای تعیین و کیفیت خدمات در رتبه بندی هتل مد نظر قرار می گیرد. البته در برخی از کشور های اروپایی نیز روش معیار ربته بندی بر اساس حروف است؛ مثلا A،B و….که بیشتر در یونان رایج است. به عنوان مثالی دیگر؛ در بریتانیا نیز سیستم رتبه بندی بر اساس سیستم Crown است.

در کشور نیز آلمان درجه بندی هتل ها به چند گروه تقسیم می شوند: توریست کلاس (یک ستاره)، استاندارد کلاس (دو ستاره)، کامفورت کلاس (سه ستاره)، First class (چهار ستاره) و Luxury Class (پنج ستاره). تعدادی از هتل ها مثل هتل آپارتمان، متل ها و… اصلا در مقوله ستاره قرار نمی گیرند و به نوعی دیگر امتیازبندی می شوند. خوشبختانه امکان رزرو هتل داخلی نیز در تمام شهر های کشور در سایت سامتیک فراهم شده است.

هدف از رتبه بندی هتل ها چیست؟

عموما ربته بندی هتل ها به منظور دسته بندی آنها بر اساس کیفیت خدمات ارائه شده است و هدف اصلی از رتبه بندی؛ آگاه ساختن مسافران از امکانات، نوع و میزان خدمات ارائه شده در هتل است. هتل ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند. این کیفیت بر اساس مشخصه هایی نظیر خدمات رستوران هتل، تفریحات‏، چشم انداز اتاق ها، امکانات و سایز اتاق ها، داشتن اسپا و خدمات ورزشی، موقعیت مکانی و موارد این چنینی ارزیابی می شود. مثلا هتل یک ستاره آسانسور ندارد! بیشترین تعداد ستاره ای که می توان به یک هتل تخصیص داد ۷ ستاره است و البته بد نیست بدانید که اخیرا هتلی در امارات احداث شده است که ۸ ستاره به خود اختصاص داده است و تنها هتل ۸ ستاره دنیاست!

رتبه بندی بر اساس مساحت

هتل ها همچنین ملزم به رعایت استاندارد خاصی برای حداقل مساحت خود هستند و بر اساس مساحت بنا رتبه بندی می شوند. در ادامه بصورت خلاصه این معیار را نیز مورد توجه قرار داده ایم.

درجه هتلحداقل مساحتعرض معبر

۱ ستاره۳۰۰ متر مربع۸ متر مربع

۲ ستاره۵۰۰ متر مربع۱۰ متر مربع

۳ ستاره۷۰۰ متر مربع۱۲ متر مربع

۴ ستاره۱۲۰۰ متر مربع۱۴ متر مربع

۵ ستاره۱۵۰۰ متر مربع۱۶ متر مربع

هتل های همچنین بر اساس ظرفیتی که دارند نیز دسته بندی می شوند. برای مثال هتل هایی که تا ۲۵ اتاق داشته باشند به عنوان یک هتل کوچ در نظر گرفته می شوند. از ۲۵ تا ۱۰۰ اتاق برای هتل های متوسط است و هتل های بزرگ دارای ۱۰۰ تا ۳۰۰ اتاق اند. هتلی که بیش از ۳۰۰ اتاق داشته باشد در دسته هتل های خیلی بزرگ است.

درجه بندی هتل بر اساس مدت اقامت

مدت زمان اقامت نیز از عوامل موثر در درجه بندی هتل هاست. برای مثال در هتل ترانزیت مهمانان برای یک روز و حتی کمتر از آن حضور دارند و مانند هتل های اطراف فرودگاه ها هستند. هتل پاسیون هتلی است که مهمانان پس از عقد قرارداد اجاره در مدت یک ماه در آن حضور دارند. هتل نیمه پاسیون این هتل دارای هر دو خصوصیت عنوان شده در دو مورد قبلی است و میهمان می تواند مدت اقامتش را بر اساس نیاز خود تعیین کند.

انواع هتل ها بر اساس تعداد ستاره

پس تا بدین جای کار مشخص شد که هدف از ستاره دادن به هتل ها؛ نشان دادن نوع و کیفیت خدمات ارئه شده در آنهاست. در ادامه به معرفی دقیق و نحوه ستاره دادن به هتل ها می پردازیم تا به خوبی مشخص شود که چرا یک هتل را ۲ ستاره و دیگری را ۵ ستاره می گویم. همچنین بهتر است بدانید که مشابه با بلیط هواپیما؛ امکان درخواست استرداد رزرو هتل نیز وجود دارد.


دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 12:21
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش

آفلاین



طرفدار سونیکی


ارسال ها : 4
عضويت : 5 /3 /1398
محل زندگي : esf

تشکرها : 12


نمايش پروفايل کاربر ارسال پيام خصوصي
پاسخ : 12 RE تولد سونیک مبارک! (البته پساپس :| )

حسابداري چيست؟ يک سيستم است که در آن فرآيند جمع آوري، طبقه بندي، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهيه گزارش‌هاي

مالي و صورت‌هاي حسابداري در شکل ها و مدلهاي خاص انجام مي گيرد.

حسابداري براي اين است که افراد ذي نفع درون سازماني مثل مديران سازمان و يا برون سازماني مثل بانک ها، مجتمع عمومي سازمان مورد نظر و يا مقامات مالياتي بتوانند از اين اطلاعات استفاده کنند. به همين دليل فردي که تحصيلات دانشگاهي ندارد، بيشتر دفتردار است تا حسابدار. اتوماسیون آمار

چرا که گزارش هاي اين دسته از افراد مطابق استاندارد نيست و پردازش کافي نمي شود و بيشتر تراز حساب ها مي باشد.

براي مثال يک حسابدار تجربي نمي تواند بين دارايي کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و يا نمي داند که چگونه بايد معاملات ارزي را در دفاتر ثبت کرد.

از سوي ديگر يک حسابدار متخصص، در آينده مي تواند مدير مالي يک سازمان يا شرکت گردد يعني مي تواند به مديريت يک شرکت ايده بدهد که منابع موجودش را در چه راه‌هايي سرمايه گذاري نمايد تا استفاده بهينه کند و يا اگر شرکت به منابع مالي جديد نياز داشت يک مدير مالي بر اساس دانش آکادميک خود مي تواند بگويد که از چه طريقي بايد تامين مالي کرد. و مجموع اين فعاليت ها خارج از توانايي يک حسابدار تجربي است.

توانايي‌هاي لازم براي حسابداري

رشته حسابداري از جمله رشته هايي است که از داوطلبان سه گروه آزمايشي رياضي و فيزيک، علوم تجربي و علوم انساني دانشجو مي پذيرد و در آزمون هر سه گروه نيز درس رياضي به عنوان مهمترين درس اين رشته مطرح است.

در واقع داشتن شم رياضي در رشته حسابداري از اهميت بسياري برخوردار است. همچنين يک حسابدار بايد بتواند بخوبي گزارش کارهاي خود را ارائه دهد.

بنابراين بايد در ادبيات فارسي مسلط بوده و نگارش خوبي داشته باشد.

دانشجوي اين رشته بايد تحمل ساعت‌ها کار در پشت يک ميز و صندلي و سروکار داشتن با اعداد و ارقام را داشته باشد. همچنين بايد دقيق و منظم باشد تا در جمع بندي اعداد و ارقام دچار مشکل نگردد.

موقعيت شغلي حسابداري در ايران

فرصت هاي شغلي يک حسابدار بسيار گسترده است و از پايين ترين سطح تا بالاترين سطح را در بر مي گيرد. و با وجود اين که در دانشگاهاي مختلف کشور اعم از دولتي، غيرانتفاعي و آزاد، دانشجويان بسياري در رشته حسابداري تدريس مي کنند اما تعداد فارغ التحصيلان بيکار اين رشته از بيشتر رشته ها کمتر است. چون از يک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترين کارخانه هاي کشور حداقل براي تهيه اظهارنامه مالياتي به حسابدار نيازمند هستند.

درس‌هاي اين رشته در طول تحصيل

دروس پايه:روانشناسي عمومي، جامعه شناسي، اصول علم اقتصاد، رياضيات پايه، رياضيات کاربردي، آمار کاربردي، مباني کاربرد کامپيوتر، پژوهش و عمليات، مديريت توليد، حقوق بازرگاني، پول و ارز بانکداري، مباني سازمان مديريت، توسعه اقتصادي، ماليه عمومي، روش تحقيق. نرم افزار اتوماسیون اداری

دروس اصلي و تخصصي:اصول حسابداري، حسابداري ميانه، حسابداري پيشرفته، حسابداري صنعتي، حسابرسي، حسابداري مالياتي، اصول تنظيم و کنترل بودجه، مديريت مالي، مباحث جاري حسابداري، متون حسابداري

معرفي راهکارها و نرم‌افزارهاي حسابداري از pegahsystem.com

راهکار نرم‌افزار ويژه شرکت‌هاي توليدي (ERP)

نرم‌افزار حسابداري ويژه شرکت‌هاي توليدي ERP

با توجه به عمق و گسترش رقابت در دنياي امروز نرم افزار ها براي مديريت بر اساس اطلاعات دقيق و به‌هنگام از نيازهاي اساسي شرکت‌هاي توليدي هستند.

متاسفانه در کشور ما ERP يک نياز جدي اما مغفول مانده بوده و شرکت‌هاي نرم افزار عموما به سيستم‌هاي پايه بسنده کرده و اين نياز را بي‌پاسخ گذاشته‌اند.

پگاه سيستم با يکپارچگي بالاي نرم افزارهاي خود و همچنين گستردگي بي‌نظير سبد محصول خود توانسته است به راهکار جامع ERP ايراني براي شرکت‌هاي توليدي دست يابد.

در اين راهکار با توجه به نياز شرکت‌هاي توليدي از سيستم هاي ستادي مانند : نرم افزار حسابداري ، نرم افزار انبار ، نرم افزار دارايي ثابت ، نرم افزار حقوق و دستمزد نرم افزار بها تمام شده ، نرم افزار تايم شيت ، سيستم‌هاي خط توليد مانند: نرم افزار برنامه ريزي توليد ، نرم افزار کنترل کيفيت ، نرم افزار PM (نرم افزار نگه‌داري و تعميرات) ، نرم افزار کاليبراسيون ، نرم افزار برنامه ريزي و احتياجات مواد سيستم‌هاي زنجيره تامين مانند: نرم افزار خريد داخلي ، نرم افزار انبار ، نرم افزار خريد خارجي ، نرم افزار ارزيابي تامين کنندگان سيستم‌هاي front office مانند : نرم افزار فروش ، نرم افزار خدمات پس ازفروش ، نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري(نرم افزار CRM) ، نرم افزار پخش ، نرم افزار رضايت سنجي مشتريان سيستم هاي اداري مانند نرم افزار اتوماسيون اداري سيستم هاي مديريتي مانند : نرم افزارهوش تجاري(نرم افزار BI) ، نرم افزار داشبورد مديريت و… در عملکردي کاملا يکپارچه با يکديگر نياز مشتري را برآورده مي‌سازد.

مشتري بر از اساس نياز خود مي‌تواند قسمت يا تمام نرم افزارها در يک يا چند مرحله تهيه نمايد.

در ساختارERP پگاه سيستم با ورود مواد اوليه به انبار مواد اوليه و ثبت رسيد موقت کالا سيستم چک ليست کنترل مواد اوليه کالاي مربوطه را به کارتابل بازرس کنترل کيفيت از قبل تعريف شده در سيستم ارسال مي نمايد و پس از انجام بررسي در صورت تاييد همه يا بخشي از کالاي وارده به انبار مواد اوليه مجوز صدور رسيد دايم بخش تاييد شده را به انبار دار مي دهد . و در خصوص اقلام مردود شده در بازرسي امکان صدور حواله برگشت به تامين کننده و يا رسيد انبار ضايعات بسته به سياست برخورد سازمان با تامين کنندگاه را مهيا مي نمايد .

در خصوص بازرسي هاي حين توليد محصولات در جريان ساخت سيستم براساس برنامه توليد برنامه ريزي شده در زير سيستم برنامه ريزي توليد به صورت خودکار چک ليست هاي مربوط به کنترل محصول حين توليد و نيز کنترل فرايند توليد را به کارتابل بازرسان تعيين شده در سيستم ارسال مي نمايد .

درخصوص محصول نهايي پس از ثبت گزارش توليد در سيستم برنامه ريزي و کنترل توليد سيستم امکان صدور خودکار رسيد موقت دريافت از توليد براي محصولات توليد شده و رسيد موقت برگشت از توليد براي مواد اوليه برگشتي از خط توليد و رسيد انبار ضايعات براي ضايعات ايجاد شده در خط توليد را در سيستم انبار انجام مي دهد که براساس ويژگيهاي کنترل کيفيت پذير بودن محصولات نهايي رسيدهاي موقت صادر به زير سيستم کنترل کيفيت جهت اخذ تاييديه واحد کنترل کيفيت ارسال ميگردد و سيستم براي محصولات نهايي تاييد شده در کنترل کيفيت رسيد دايم دريافت از توليد و براي محصولات نامنطبق بررسي محصولات نامنطبق مطابق با روش اجرايي کنترل محصول نامنطبق سازمان و در نهايت بنا به نتايج کنترل محصول نامنطبق امکان صدور رسيد انبار ضايعات و يا رسيد دايم جهت موارد داراي اجازه ارفاقي را صادر مي نمايد.

سيستم برنامه ريزي توليد مطابق با اطلاعات BOM هر يک از محصولات نهايي و يا نيمه ساخته و نيز اطلاعات OPC محصولات (ترتيب عملياتهاي توليدي- کنترلي) و اطلاعات نيروهاي انساني توليد منتسب شده به هريک از شيفتهاي کاري و عملياتهاي توليدي محصولات مختلف ، ماشين آلات خط توليد ، زمانبندي شيفت هاي توليدي و زمانهاي استاندارد عملياتهاي توليد . با توجه به سفارشات ساخت ثبت شده در زير سيستم فروش با توجه به تعيين الويت هاي فروش اقدام به برنامه ريزي توليد عملياتهاي مختلف براساس خطوط توليد طرحريزي شده و برنامه ريزي توليد ماشين آلات و نيروي انساني توليد مي نمايد و در صورت ناکافي بودن ظرفيت لازم هشدارهاي موردنياز را به کاربر برنامه ريزي توليد اعلام مي دارد .

با توجه به ارتباط سيستم برنامه ريزي و کنترل توليد و نيز BOM هر يک از محصولات مطابق ميزان موجودي انبار هر يک از مواد اوليه و نيمه ساخته مورد نياز توليد امکان ثبت درخواست کالا از انبار و در صورت کمبود موجودي انبار وبا توجه به ارتباط سيستم برنامه ريزي توليد و سيستم خريد امکان ثبت درخواست خريد در سيستم برنامه ريزي توليد وجود دارد .

با توجه به ارتباط سيستم نگه‌داري و تعميرات با سيستم برنامه ريزي توليد امکان لحاظ نمودن برنامه سرويس هاي پيشگيرانه ماشين الات در زمانبندي برنامه ريزي توليد وجود دارد.

راهکار نرم‌افزار ويژه صنعت پيمانکاري

پگاه سيستم، با اتکا به سبد محصول گسترده – امکانات منحصر به فرد محصولات خود – تجربه چندين‌ساله در صنعت پيمانکاري، توانسته است راهکار خاصي براي اين صنعت رو به رشد ارائه نمايد.

از مهمترين امکانات و ويژگي‌هاي اين راهکار مي‌توان به موارد ذيل اشاره نمود:

محاسبه بهاءتمام شده هر پروژه با استفاده از سطوح نامحدود تفصيلي شناور:

با توجه به امکانات مختلف سيستم حسابداري پگاه‌سيستم مانند: نامحدود بودن سطوح تفصيلي شناور ، سند تسهيم حساب‌ها ، گزارشات ماتريسي تو در تو و همچنين امکانات گسترده سيستم تايم شيت پگاه سيستم امکان محاسبه بهاء تمام شده هر پروژه ، مقايسه هزينه يک عمليات خاص در پروژه‌هاي مختلف (به طور مثال عمليات گودبرداري در پروژه‌هاي گوناگون)و… از خروجي‌هاي مهم اين راهکار در سيستم حسابداري است.

گردآوري اطلاعات پروژه‌ها در دفتر مرکزي :

با استفاده از ابزار انتشار اطلاعات پگاه ‌سيستم مي‌توان اطلاعات تمام کارگاه‌هاي پروژه‌ را در ستاد مرکزي گردآورد.

با اين امکان، مديريت و راهبري پروژه‌ها، متناسب با سياست‌هاي ستاد مرکزي براي هر پروژه فراهم مي‌گردد.

محاسبه دستمزد هر پروژه :

به کمک نرم‌افزار تايم شيت پگاه سيستم ، مي‌توان هزينه دستمزد هرپروژه را با توجه به حضور پرسنل مشترک ، سهم نيروهاي ستادي و عوامل مهم ديگر به سهولت بدست آورد.

مراقبت از ماشين‌آلات :

بي‌شک در هر شرکت پيمانکاري ماشين‌آلات و تجهزات مدرن و پرهزينه از الزامات و مزيت‌هاي رقابتي آن سازمان است.

سيستم‌ نگه‌داري و تعميرات پگاه سيستم اين امکان را به شما مي‌دهد تا برنامه‌ريزي مناسب براي مراقبت از ماشين آلات و تجهيزات سازمان خود داشته باشيد.

مديريت اموال و دارايي‌ها:

سيستم دارايي‌ثابت پگاه سيستم، با قابليت نگه‌داري گردش اطلاعات در سطوح پروژه‌ها(علاوه بر مراکز هزينه)، امکان انتقال دارايي بين پروژه‌ها (علاوه بر مراکز هزينه) و تعيين سهم استهلاک براي هر پروژه در کنار جمع‌داري اموال و …. امکان مديريت هدفمند دارايي‌ها را فراهم مي‌آورد.

مديريت تأمين کالا و مصالح پروژه:

سيستم‌هاي انبار ، خريد داخلي ، خريد خارجي پگاه سيستم مديريت اين حوزه مهم را براي شرکت‌هاي پيمانکاري بر عهده دارند.

سيستم‌هاي تدارکات داخلي و سفارش‌هاي خارجي در راهکار پيمانکاري، با ارتباط با انبارهاي پروژه مي‌توانند بر اساس درخواست‌هاي پروژه براي سفارش کالا و خدمات اقدام کنند. تحويل کالا هم در انبار و هم به‌صورت ارسال مستقيم به پروژه امکان‌پذير بوده و مديريت تامين کالا مي‌تواند در هر لحظه کالاي سفارش داده‌شده را رديابي کند و به کمک سيستم با اشراف به زمان‌هاي سفارش کالا در برنامه‌ريزي تأمين کالاي پروژه‌ها از تأخيرهاي احتمالي جلوگيري کند

مديريت موجودي مواد و مصالح و قطعات ماشين‌آلات با استفاده از سيستم انبار و حسابداري انبار:

آگاهي از موجودي انبارهاي پروژه امکان انتقال کالا بين انبار‌ها از دفتر مرکزي را امکان‌پذير مي‌کند. همچنين با اجراي انبارگرداني مکانيزه در سطح پروژه‌ها و امکان تجميع اطلاعات در دفتر مرکزي، رديابي رسيد و مصرف کالا‌ها در پروژه‌ها و داشتن سابقة پروژه‌هاي گذشته و جاري ، هر شرکت مي‌تواند اطلاعات مصرف کالاي هر پروژه را به‌دست آورد و از آن‌ها در بهينه‌سازي روند اجراي پروژه‌ها و تخمين زمان و اجراي پروژه‌هاي بعدي کمک بگيرد.

مديريت دريافت‌ها، پرداخت‌ها و تضامين با استفاده از سيستم خزانه‌داري:

در صنعت پيمانکاري استفاده از تسهيلات و تضامين بانکي امري اجتناب ناپذير است.در سيتسم خزانه‌داري پگاه سيستم امکان مديريت تسهيلات و تضامين فراهم گرديده است.

به‌علت تنوع و گستردگي پرداخت‌ها و دريافت‌ها در صنعت پيمانکاري مديريت دريافت و پرداخت با قابليت پوشش ضمانت‌نامه‌ها ، تسهيلات و مديريت تنخواه پروژه‌ها، کنترل وجوه نقد، نقدينگي و دستيابي به گزارش منابع و مصارف پروژه امري حياتي است که در سيستم خزانه‌داري پگاه سيستم در اختيار مشتريان قرار گرفته است.

مديريت هزينه‌ها بر اساس پيش‌بيني:

با يکپارچگي بين سيستم خزانه‌داري و حسابداري و امکانات سيستم حسابداري پيمانکاري پگاه سيستم مشتري مي‌تواند سقف هزينه هر رديف کاري در هر پروژه را مشخص و سيستم با رسيدن به اين سقف : گزارش‌ها ، آلارم‌ها و محدوديت‌هاي کاري اعمال گردد.

راهکار نرم‌افزار خاص صنايع نظامي

صنايع نظامي کشور با توجه به بالا بودن درجه اهميت مسايل امنيتي و نيز مديريت اطلاعات و عمليات در شرايط خاص محيط هاي نظامي نياز به نرم افزارهاي ويژه کاربردي ، عملياتي و اجرايي دارند .

پگاه سيستم با توجه به چندين پروژه موفق در صنايع نظامي کشور افتخار دارد راهکاري ويژه اين صنايع را به شرح زير معرفي نمايد:

حوزه مالي:

استفاده از سيستم‌هاي مالي ستادي با امنيت اطلاعات بالا از ويژگي‌هاي اين حوزه است.

حوزه اداري:

استفاده از سيستم‌هاي حقوق‌و دستمزد و اتوماسيون اداري در اين حوزه.

حوزه مديريت:

سيستم‎‎‌هاي هوش‌تجاري ، مديريت عملکرد سازمان و داشبورد مديريت در اين قسمت مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

حوزه نرم افزاري IMS:

اين حوزه شامل چهار بخش تضمين کيفيت ، ارزيابي و پايش ،مديريت سايت توليد و HSE.

بخش تضمين کيفيت شامل ماژول هاي مديريت مدارک ، مديريت فرآيندها و اهداف ، مديريت اقدامات اصلاحي ، پيشگيرانه و بهبود ،مديريت آموزش ،مميزي داخلي ، مديريت جلسات و بازنگري مديريت ،مديريت سوابق .

بخش ارزيابي و پايش شامل ماژول هاي ارزيابي تامين کنندگان ، ارزيابي مشتريان ، مديريت شکايات و ارزيابي عملکرد کارکنان.

بخش مديريت سايت توليد شامل ماژول هاي مديريت کاليبراسيون ، مديريت نگه‌داري و تعميرات(نرم افزار PM) ، کنترل کيفيت محصول و کنترل محصول نامنطبق.

بخش HSE شامل ماژول هاي مديريت ريسک هاي ايمني ، جنبه هاي زيست محيطي ، فاکتورهاي مديريت انرژي ، ايمني و بهداشت و مديريت بازديد و مانور.

راهکار نرم‌افزار ويژه صنايع نفت، گاز و پتروشيمي

نفت و گاز ضروري ترين سوخت براي اقتصاد جهاني است. با پيشرفت هاي روز افزوني که در اين صنعت شاهد آن هستيم و براي نظارت بر يک پلت فرم حفاري از راه دور، تمام زيرساخت بايد بسيار قابل اعتماد و در دسترس، و براي دستيابي و ايمني، سيستم ها و نرم افزار ها بايد با يکديگر يکپارچه باشند.

با رشد و افزايش پيچيدگي در امکانات اين صنعت، شرکت پگاه سيستم مجموعه نرم افزار هاي يکپارچه حسابداري خود را براي صنعت نفت، گاز و پتروشيمي ارائه نمود تا تمامي نيازهاي مورد نياز براي حفظ و عمليات تاسيسات نفت و گاز را ايجاد نمايد.

راهکار هاي تخصصي مبتني بر فناوري اطلاعات در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي، مجموعه سيستم هايي است که شرکتها و سازمانهايي که در اين صنعت فعال هستند را پوشش ميدهد. شرکت پگاه سيستم با وجود تنوع نياز هاي موجود در اين صنعت و نياز شديد به استراتژي و برنامه هاي منظم تدوين يافته به خوبي تمامي اين نياز هاي را برطرف ساخته است.

راهکارهاي جامع و گسترده پگاه سيستم در حوزه‌هاي مختلف شرکت‌هاي نفت ، گاز و پتروشيمي را مي‌توان در بخش‌هاي ذيل بخش‌بندي کرد:

حوزه مالي:

استفاده از سيستم‌هاي مالي ستادي با امنيت اطلاعات بالا از ويژگي‌هاي اين حوزه است.

حوزه اداري:

استفاده از سيستم‌هاي حقوق‌و دستمزد و اتوماسيون اداري در اين حوزه.

حوزه مديريت:

سيستم‎‎هاي هوش‌تجاري ، مديريت عملکرد سازمان و داشبورد مديريت در اين قسمت مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد. نرم افزار مدیریت حقوقی

حوزه نرم افزاري IMS:

اين حوزه شامل چهار بخش تضمين کيفيت ، ارزيابي و پايش ،مديريت سايت توليد و HSE.

بخش تضمين کيفيت شامل ماژول هاي مديريت مدارک ، مديريت فرآيندها و اهداف ، مديريت اقدامات اصلاحي ، پيشگيرانه و بهبود ،مديريت آموزش ،مميزي داخلي ، مديريت جلسات و بازنگري مديريت ،مديريت سوابق .

بخش ارزيابي و پايش شامل ماژول هاي ارزيابي تامين کنندگان ، ارزيابي مشتريان ، مديريت شکايات و ارزيابي عملکرد کارکنان.

بخش مديريت سايت توليد شامل ماژول هاي مديريت کاليبراسيون ، مديريت نگه‌داري و تعميرات(نرم افزار PM) ، کنترل کيفيت محصول و کنترل محصول نامنطبق.

بخش HSE شامل ماژول هاي مديريت ريسک هاي ايمني ، جنبه هاي زيست محيطي ، فاکتورهاي مديريت انرژي ، ايمني و بهداشت و مديريت بازديد و مانور.

راهکار نرم‌افزار حسابداري ويژه صنعت فولاد

صنعت فولاد به عنوان يکي از صنايع مادر و کليدي براي زنجيره تامين بسياري از صنايع پايين دستي مي باشد.

موفقيت شرکت هاي توليد کننده فولاد در عرضه محصولات مناسب با قيمت رقابتي و استفاده از نرم افزار هاي يکپارچه مي تواند در بهبود وضعيت نقش بسزايي داشته باشد.

بزرگترين چالش هاي پيش روي مديران مجموعه هاي توليدي فولاد كنترل و نظارت بر فرآيندهاي پيچيده توليد است. لذا وجود نرم افزار هاي توليدي مناسب اين صنعت، مي تواند به مديران در جهت تصميم گيري بهتر ياري رساند.

همچنين در صورتي که بتوانيم هزينه تمام شده توليد فولاد را کاهش دهيم،مي توانيم شاهد کاهش بهاي تمام شده محصولاتي مانند خودرو و صنعت ساختمان و… باشيم، لذا با توجه به اين نکته،ضرورت استفاده از نرم افزار هاي توليدي صنعت فولاد براي ما بيشتر مي‌شود.

شرکت پگاه سيستم، پس از تحليل و بررسي دقيق نيازمندي‌هاي صنعت فولاد، با طراحي و توليد نرم‌افزار مناسب اين افتخار را دارد که به مديران اين صنعت در بهبود آن ياري رساند

راهکار پگاه سيستم در اين صنعت از حوزه‌هاي زير تشکيل مي‌شود:

حوزه مالي:

استفاده از سيستم‌هاي مالي ستادي با امنيت اطلاعات بالا از ويژگي‌هاي اين حوزه است.

حوزه اداري:

استفاده از سيستم‌هاي حقوق‌و دستمزد و انوماسيون اداري در اين حوزه.

حوزه مديريت:

سيستم‎‎هاي هوش‌تجاري ، مديريت عملکرد سازمان و داشبورد مديريت در اين قسمت مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

حوزه نرم افزاري IMS:

اين حوزه شامل چهار بخش تضمين کيفيت ، ارزيابي و پايش ،مديريت سايت توليد و HSE.

بخش تضمين کيفيت شامل ماژول هاي مديريت مدارک ، مديريت فرآيندها و اهداف ، مديريت اقدامات اصلاحي ، پيشگيرانه و بهبود ،مديريت آموزش ،مميزي داخلي ، مديريت جلسات و بازنگري مديريت ،مديريت سوابق .

بخش ارزيابي و پايش شامل ماژول هاي ارزيابي تامين کنندگان ، ارزيابي مشتريان ، مديريت شکايات و ارزيابي عملکرد کارکنان.

بخش مديريت سايت توليد شامل ماژول هاي مديريت کاليبراسيون ، مديريت نگه‌داري و تعميرات(نرم افزار PM) ، کنترل کيفيت محصول و کنترل محصول نامنطبق.

بخش HSE شامل ماژول هاي مديريت ريسک‌هاي ايمني ، جنبه هاي زيست محيطي ، فاکتورهاي مديريت انرژي ، ايمني و بهداشت و مديريت بازديد و مانور.

راهکار نرم‌افزار حسابداري پخش

توزيع، رساندن محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب، به مشتريان هدف است. شاخص ترين تفاوت شرکت هاي بازرگاني با شرکت هاي پخش در مديريت توزيع کالا مي باشد، توزيع يکي از ارکان اساسي تاکتيک‌هاي بازاريابي است که به همراه ديگر عوامل همچون محصول، قيمت، و پيشبرد براي متقاعد ساختن مشتريان به کار گرفته مي‌شود.

توزيع مؤثر و استفاده از يک نرم افزار پخش يکپارچه، مي‌تواند مزيت رقابتي يک بنگاه اقتصادي نسبت به رقباي خودش باشد.

براي افزايش امنيت در توزيع محصولات و کاهش خطاي انساني در انجام محاسبات و تحويل کالاها به نرم افزاري مورد اطمينان و يکپارچه براي مديريت روند پخش کالا نياز است، که نرم افزار پخش پگاه سيستم اين نياز را براي مشتريان خود بر طرف کرده است.

در شركتهاي پخش كالا ، به دليل وجود سياست هاي خاص در امر فروش و خصوصيات خاص ورود و خروج كالا ، لزوم وجود نرم افزار ويژه پخش به وضوح ديده مي شود . در همين راستا پگاه سيستم ، نرم افزار انبار و فروش ويژه پخش را معرفي مي‌نمايد.

برخي از امکانات راهکار پخش پگاه سيستم مي‌توان به موارد ذيل اشاره کرد.:

پشتيباني از پخش گرم و پخش سرد.

پشتيباني کامل از انبارهاي متعدد و انبار بين راهي.

پشتيباني کامل از ليست قيمت‌هاي مختلف.

پشتيباني کامل از فرمول‌هاي مختلف و متعدد براي تخفيف ، جشنواره و …پشتيباني کامل از فرمول‌هاي مختلف براي محاسبه پورسانت.

پشتيباني کامل از تبلت‌ براي سفارش‌گيري و فروش ويزيتورها.

راهکار نرم‌افزار حسابداري ويژه صنعت سيمان

صنعت سيمان کشور با حدود 80 سال سابقه، که 2درصد از توليد ناخالص داخلي را تشکيل مي دهد، طراحي و استقرار سيستم نگهداري در اين صنعت را ضرورت ميدهد. شرکت پگاه سيستم که توليد کننده نرم افزار هاي جامع و يکپارچه در حوزه مديريت کارخانه هاي صنعتي ميباشد با هدف برطرف نمودن نياز هاي خاص اين صنعت راهکارهاي نرم افزاري مناسبي را ارائه کرده است.

راهکار پگاه سيستم در اين صنعت از حوزه‌هاي زير تشکيل مي‌شود:

حوزه مالي:

استفاده از سيستم‌هاي مالي ستادي با امنيت اطلاعات بالا از ويژگي‌هاي اين حوزه است.

حوزه اداري:

استفاده از سيستم‌هاي حقوق‌و دستمزد و انوماسيون اداري در اين حوزه.

حوزه مديريت:

سيستم‎‎هاي هوش‌تجاري ، مديريت عملکرد سازمان و داشبورد مديريت در اين قسمت مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

حوزه نرم افزاري IMS:

اين حوزه شامل چهار بخش تضمين کيفيت ، ارزيابي و پايش ،مديريت سايت توليد و HSE.

بخش تضمين کيفيت شامل ماژول هاي مديريت مدارک ، مديريت فرآيندها و اهداف ، مديريت اقدامات اصلاحي ، پيشگيرانه و بهبود ،مديريت آموزش ،مميزي داخلي ، مديريت جلسات و بازنگري مديريت ،مديريت سوابق .

بخش ارزيابي و پايش شامل ماژول هاي ارزيابي تامين کنندگان ، ارزيابي مشتريان ، مديريت شکايات و ارزيابي عملکرد کارکنان.

بخش مديريت سايت توليد شامل ماژول هاي مديريت کاليبراسيون ، مديريت نگه‌داري و تعميرات(نرم افزار PM) ، کنترل کيفيت محصول و کنترل محصول نامنطبق.

بخش HSE شامل ماژول هاي مديريت ريسک هاي ايمني ، جنبه هاي زيست محيطي ، فاکتورهاي مديريت انرژي ، ايمني و بهداشت و مديريت بازديد و مانور.

رعايت ويژگي‌هاي توليد و توزيع سيمان از ديگر موارد قابل اشاره در اين راهکار است.

راهکار نرم‌افزار ويژه شرکت‌هاي بازرگاني

نرم افزار بازرگاني پگاه سيستم با نام تجاري سازيار از مهمترين سيستم هاي مالي ميباشد که در شرکتهاي تجاري و بازرگاني کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار ميگيرد.

استفاده از نرم‌افزارهاي ويژه بازرگاني امري بديهي است و با توجه به فضاي رقابتي بين شرکت هاي تجاري مختلف، امروزه رمز موفقيت هر شرکت تجاري و بازرگاني در گرو فروش مناسب محصولات و پاسخگويي سريع به نياز هاي مشتريان است.

از اين جهت نرم افزار بازرگاني پگاه سيستم با ثبت رويدادهاي فروش و ايجاد ارتباطي يکپارچه با ديگر سيستم‌ها مانند: انبار،حسابداري،خزانه داري(دريافت و پرداخت) ، مديريت ارتباط با مشتريان(CRM) و خدمات پس از فروش (CSS) به مديران شرکت‌هاي بازرگاني کمک ميکند تا از طريق گزارشات مناسب بر فروش نظارت داشته باشند .

نرم‌افزار حسابداري (انگليسي: Accounting software) به گونه‌اي از نرم‌افزارهاي کاربردي اطلاق مي‌گردد، که داده‌هاي حسابداري مربوط به کليه معاملات را در قالب ماژول‌هاي تابعي (همچون حساب دريافتني و …) ذخيره‌سازي و پردازش مي‌نمايد. نرم‌افزارهاي حسابداري نرم‌افزارهايي هستند، که بر پايه مفاهيم حسابداري طراحي مي‌شوند و جهت تسهيل امور، به حسابداران ياري مي‌رسانند.

نرم‌افزار حسابداري يک نوع نرم‌افزار کاربردي را توصيف مي‌کند که پردازش‌هاي حسابداري را درون ماژول‌هاي کاربردي مانند حساب‌هاي قابل پرداخت، حساب‌هاي دريافتني، سند حسابداري، اسناد عمومي، حقوق و دستمزد و تراز حساب، ثبت و پردازش مي‌کند. اين سيستم به عنوان يک سيستم اطلاعات حسابداري عمل مي‌کند. اين ممکن است در داخل سازمان توسط سازمان استفاده شود، يا ممکن است از سوي شخص ثالث خريداري شود يا ممکن است ترکيبي از يک بسته نرم‌افزاري شخص ثالث با تغييرات محلي باشد.

نرم‌افزار حسابداري ممکن است بر اساس نوع، در هر زمان و با هر وسيله اي فعال‌سازي شود، يا بر روي دسکتاپ قابل دسترسي باشد، که معمولاً در هر زمان ديده مي‌شوند. اين به شدت در ميزان پيچيدگي و هزينه آن تفاوت ايجاد مي‌کند.[?] بازار تاکنون از اواسط دهه ?? تحت تحول قابل ملاحظه اي قرار گرفته‌است و بسياري از تأمين کنندگان از تجارت خارج شده يا توسط گروه‌هاي بزرگتر خريداري شده‌اند.

ماژول‌ها

نرم‌افزار حسابداري به‌طور معمول شامل ماژول‌هاي مختلف، بخش‌هاي مختلف مربوط به مناطق خاص حسابداري است. در ميان رايج‌ترين موارد عبارتند از:[?]

هسته اصلي[?] حساب‌هاي دريافتني - جايي که شرکت وارد پول مي‌شود حساب‌هاي قابل پرداخت - جايي که شرکت وارد حساب‌هاي خود مي‌شود و پولي را که بخشيده‌است مي‌پردازد لندن - کتاب «شرکت» صورتحساب - جايي که شرکت فاکتورها را براي مشتريان / مشتريان توليد مي‌کند Stock / inventory- جايي که شرکت کنترل موجودي خود را حفظ مي‌کند سفارش خريد - در جايي که شرکت سفارشها موجود هستند سفارش فروش - جايي که شرکت ثبت سفارشهاي مشتري را براي عرضه موجود مي‌کند حسابداري - جايي که شرکت ثبت و جمع‌آوري و پرداخت مي‌کند ماژول‌هاي غير هسته‌اي[?][نيازمند منبع] جمع‌آوري بدهي - جايي که شرکت تلاش مي‌کند براي جمع‌آوري صورتحساب‌هاي عقب افتاده (گاهي اوقات بخشي از حساب‌هاي دريافتني) پردازش پرداخت الکترونيکي هزينه - جايي که کارکنان مربوط به هزينه‌هاي مربوط به کسب و کار وارد مي‌شوند سؤالها - جايي که شرکت اطلاعات بدون نياز به ويرايش يا افزودن اطلاعات را بر روي صفحه نمايش مي‌دهد حقوق و دستمزد - جايي که شرکت حقوق و دستمزدها، و ماليات آن را دنبال مي‌کند گزارش‌ها - جايي که شرکت داده‌ها را چاپ مي‌کند Timesheet - جايي که متخصصان (مانند وکلاي و مشاوران) مدت زمان ضبط را کار مي‌کنند تا بتوانند به مشتريان صورتحساب بدهند درخواست خريد - که در آن درخواست براي سفارشهاي خريد ساخته شده، تأييد و رديابي شده‌است همبستگي - سوابق مربوط به احزاب در هر دو طرف معاملات را براي انطباق مقايسه مي‌کند تمرين کردن نشريه‌ها اداره حسابداري پشتيباني از ماليات بر ارزش افزوده محاسبه بازپرداخت قانوني يادآوريهاي پرداخت باقيمانده ادغام بانک غذا سيستم ضميمه اسناد سيستم تاييديه سند / مجله توجه داشته باشيد که فروشندگان ممکن است براي اين ماژول نام‌هاي متفاوت استفاده کنند.

پياده‌سازي

در بسياري از موارد، پياده‌سازي (يعني نصب و پيکربندي سيستم در سرويس گيرنده) مي‌تواند توجه بزرگتري نسبت به نرم‌افزار واقعي انتخاب شده داشته باشد، زماني که هزينه کل مالکيت براي کسب و کار کاهش مي‌يابد. اکثر برنامه‌هاي متوسط و بزرگ به‌طور انحصاري از طريق نمايندگي فروش، توسعه دهندگان و مشاوران فروخته مي‌شود.[?][?] اين سازمانها به‌طور معمول يک هزينه مجوز را به فروشنده نرم‌افزاري مي‌پردازند و سپس مشتري را براي نصب، سفارشي سازي و خدمات پشتيباني مي‌پردازند. مشتريان معمولاً مي‌توانند بر روي پرداخت هزينه تقريبي ?? تا ??? درصد از هزينه نرم‌افزار در هزينه‌هاي پياده‌سازي و مشاوره حساب کنند.[?]

سازمان‌هاي ديگر به فروش مي‌رسانند، به‌طور مستقيم با مشتريان مشورت و پشتيباني مي‌کنند و نمايندگي فروش را حذف مي‌کنند. نرم‌افزار حسابداري مي‌تواند مزاياي بسياري از جمله سرعت بخشيدن به فرايند بازيابي اطلاعات، بهره‌وري در روند آشتي بانکي، به‌طور خودکار ماليات بر ارزش افزوده (ماليات بر ارزش افزوده) / کالاها و خدمات ماليات (GST) و، شايد مهمتر از همه، فرصتي براي ديدن وضعيت واقعي وضعيت مالي شرکت است. [نيازمند منبع]

انواع

حسابداري شخصي

همچنين نگاه کنيد به: امور مالي شخصي نرم‌افزار حسابداري شخصي، نوعي است که عمدتاً به سمت کاربران خانگي را هدف قرار، حمايت از حساب‌هاي قابل پرداخت از نوع حسابداري معاملات، مديريت بودجه، و آشتي حساب کاربري ساده، در پايان ارزان از بازار است.

بازار کم پايان

در پايين پايان بازار کسب و کار، نرم‌افزارهاي کاربردي ارزان قيمت اجازه مي‌دهد تا کليه توابع کلي حسابداري کسب و کار انجام شود. تأمين کنندگان اغلب در يک بازار ملي واحد خدمت مي‌کنند، در حالي که تأمين کنندگان بزرگتر راه حل‌هاي جداگانه اي در هر بازار ملي ارائه مي‌دهند.

بسياري از محصولات پايدار با ويژگي‌هاي " تک ورود " مشخص مي‌شوند، در مقايسه با سيستم‌هاي دو ورودي که در بسياري از کسب و کار ديده مي‌شوند. بعضي از محصولات داراي قابليت قابل توجهي هستند، اما مطابق GAAP يا IFRS / FASB محسوب نمي‌شوند. برخي از سيستم‌هاي کم پايان داراي امنيت کافي و رديابي حسابرسي نيستند.

نرم افزار حسابداری

بازار متوسط

در وسط بازار، طيف وسيعي از نرم‌افزارهاي تجاري را پوشش مي‌دهد که ممکن است به نيازهاي استانداردهاي حسابداري ملي چندگانه و حسابداري در ارزهاي مختلف اجازه دهد.

علاوه بر توابع حسابداري عمومي، اين نرم‌افزار ممکن است سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت يکپارچه يا افزوده را شامل شود و ممکن است به سمت يک يا چند بازار گنجانده شده باشد، مثلاً با ماژول‌هاي حسابداري يکپارچه يا افزوده.

برنامه‌هاي کاربردي نرم‌افزاري در اين بازار معمولاً شامل ويژگي‌هاي زير مي‌شوند:

پايگاه داده‌هاي قوي صنعت استاندارد گزارش ابزار استاندارد صنعت ابزار براي پيکربندي يا گسترش برنامه (به عنوان مثال SDK)، دسترسي به کد برنامه.

بازار بالا پايان

همچنين ببينيد: برنامه‌ريزي منابع سازماني پيچيده‌ترين و گرانترين نرم‌افزار حسابداري کسب و کار اغلب بخشي از يک مجموعه گسترده نرم‌افزاري است که اغلب به عنوان نرم‌افزار مديريت منابع سازماني شرکت (ERP) شناخته مي‌شود.

اين برنامه‌ها معمولاً دوره پياده‌سازي بسيار طولاني دارند، اغلب بيش از شش ماه. در بسياري از موارد، اين برنامه‌ها به سادگي مجموعه اي از توابع است که نياز به يکپارچه سازي، پيکربندي و سفارشي سازي قابل توجهي دارند تا حتي به يک سيستم حسابداري شبيه باشند. نرم افزار انبارداری

بسياري از نرم‌افزارهاي حسابداري منبع باز با استفاده از نرم‌افزار رايگان در اين روز در دسترس هستند که هدف آنها تغيير ديناميک بازار است. بسياري از اين راه حل‌هاي نرم‌افزاري مبتني بر وب هستند.

مزيت يک راه حل بالا پايان اين است که اين سيستم‌ها براي پشتيباني از فرآيندهاي خاص شرکت خاص طراحي شده‌اند، زيرا آنها بسيار قابل تنظيم هستند و مي‌توانند به نيازهاي دقيق کسب و کار طراحي شوند. اين معمولاً در هزينه و زمان اجراي آن هزينه قابل توجهي دارد.

بازار افقي

انتخاب اينکه خريد يک برنامه خاص صنعتي يا يک برنامه کاربردي عمومي، اغلب بسيار دشوار است. نگراني در مورد يک برنامه سفارشي يا يک طراحي خاص براي يک صنعت خاص شامل موارد زير است:

تيم توسعه کوچکتر افزايش خطر شکست کسب و کار فروشنده کم بودن در دسترس بودن پشتيباني اين را مي‌توان در برابر:

نياز کمتر براي سفارشي سازي

کاهش هزينه‌هاي پياده‌سازي زمان و هزينه‌هاي آموزش نهايي کاربر کاهش مي‌يابد برخي از انواع مهم نرم‌افزار حسابداري عمودي عبارتند از:

بانکداري ساخت و ساز پزشکي حسابداري غيرانتفاعي يا صندوق نقطه فروش (خرده فروشي) اعتماد سرمايه‌گذاري املاک نرم‌افزار مديريت مراقبت از کودک مديريت براي کتابفروشي راه حل‌هاي ترکيبي با پيشرفت تکنولوژي، فروشندگان نرم‌افزار قادر به ارائه نرم‌افزار به‌طور فزاينده پيشرفته در قيمت‌هاي پايين‌تر هستند. اين نرم‌افزار براي شرکت‌هاي مختلف در مراحل مختلف رشد مناسب است. بسياري از ويژگي‌هاي نرم‌افزار Mid-Market و High-End (از جمله سفارشي سازي پيشرفته و پايگاه‌هاي بسيار قابل مقياس پذير) حتي از طريق کسب و کارهاي کوچک به عنوان چندين مکان باز يا رشد مي‌کنند. علاوه بر اين، با افزايش تعداد شرکت‌هاي ديگر در خارج از کشور يا اجازه دادن به کارگران به دفتر خانه، بسياري از مشتريان کوچکتر نياز به اتصال چندين مکان دارند. گزينه‌هاي آنها استفاده از نرم‌افزار به عنوان يک سرويس يا برنامه ديگري است که به آنها دسترسي مشابه از مکان‌هاي مختلف را از طريق اينترنت ارائه مي‌دهد.[?] نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم‌افزار حسابداري تحت وب SaaS

با ظهور رايانه‌هاي سريع تر و اتصال به اينترنت، شرکت‌هاي نرم‌افزاري حسابداري قادر به ايجاد يک نرم‌افزار حسابداري شده‌اند که هزينه آن را به صورت ماهانه پرداخت مي‌کنند (هزينه نرم‌افزار به عنوان يک سرويس - SaaS). نرخ تصويب اين مدل کسب و کار جديد به‌طور پيوسته افزايش يافته‌است به اين ترتيب که کاربران مجبور به انتشار نسخه‌هاي آنلاين خود شده‌اند.[?] اخيراً ورود به سيستم نرم‌افزار حسابداري اميدوار است براي رسيدن به سرعت بيشتر از طريق اجتناب از نياز به هزينه اشتراک ماهانه باشد.[??]

جستارهاي وابسته

حسابداري

حسابداري دوطرفه

برنامه‌ريزي منابع سازماني

مديريت سرمايه‌گذاري

نرم افزار crm


یکشنبه 05 خرداد 1398 - 23:27
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !
ارسال پاسخ جديد

پرش به انجمن :
[-]
دانلود نرم افزار
آیکون نام معرفی لینک دانلود
آیکون نام معرفی لینک دانلود


صفحه اصلي | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | حالت آر اس اس طراح پوسته سرزمین مجازی بوده و حذف این نوشته غیر مجاز است